Forum www.alslzs.fora.pl Strona Główna

 Regulamin 2014/15

Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Wiesiek D




Dołączył: 06 Gru 2007
Posty: 597
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Krzepice

PostWysłany: Czw 23:03, 03 Paź 2013    Temat postu: Regulamin 2014/15

REGULAMIN
Amatorskiej Ligi Siatkówki w Kłobucku 2015/16.
Celem Amatorskiej Ligi Siatkówki w Kłobucku, zwanej w skrócie ALS, jest
popularyzacja gry w siatkówkę oraz umożliwienie uprawiania tej dyscypliny sportu wszystkim zainteresowanym z uwzględnieniem akcentów na rozwój ich umiejętności; upowszechnianie aktywnych form wypoczynku, podnoszenie sprawności fizycznej, integracja lokalnego środowiska siatkarskiego; rywalizacja między zespołowa w duchu fair play, a także dobra zabawa.
Rozdział 1
Organizator
§ 1. Organizatorami ALS w sezonie 2015/2016 jest Uczniowski Klub Sportowy „Tygrysy” Krzepice ul. A. Mickiewicza 17, imiennie : Wiesław Drab tel. 693516 410 , adres e-mail: [link widoczny dla zalogowanych]
§ 2. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za zawodników zgłoszonych do rozgrywek, nie ubezpiecza ich od następstw nieszczęśliwych wypadków, nie odpowiada za rzeczy zagubione, zniszczone bądź skradzione, będące własnością zawodników, drużyn czy osób trzecich, jak również za inne zdarzenia losowe, mające miejsce podczas rozgrywek ligi ALS. Uczestnictwo zawodnika w rywalizacji sportowej opiera się na jego dobrowolnym zgłoszeniu.
§ 3. Sprawy nieuregulowane w niniejszym Regulaminie rozstrzyga Organizator.
§ 4. Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany postanowień niniejszego Regulaminu.
§ 5. Drużyna ma prawo odwołać się od decyzji Organizatora. W razie braku porozumienia między Organizatorem a Zainteresowaną Stroną, spór rozstrzyga Zebranie Przedstawicieli Drużyn.
Rozdział 2
System rozgrywek
§ 6. W rozgrywkach ALS w sezonie 2015/16 uczestniczy 6 drużyn, których wykaz wraz z listą zgłoszonych zawodników znajduje się na forum internetowym ALS.
§ 7. Rozgrywki ALS w sezonie 2015/16 odbywają się według określonego przez Organizatora Terminarza, który stanowi załącznik nr 2 do niniejszego Regulaminu.
§ 8. Rozgrywki ALS w sezonie 2015/16 odbywają się według następującej formuły:
1) faza zasadnicza;
2) faza play-off.
§ 9. Faza zasadnicza składa się z Rundy I i Rundy II (Rewanżowej). Łącznie obie rundy obejmują 10 Kolejek, w czasie których każda z drużyn rozegra po 5 meczy domowych i 5 meczy wyjazdowych zgodnie z Terminarzem.
§ 10. Faza Play Off składa się z :
Rundy I (1-4 ) - rozgrywamy do 2 wygranych meczy :u siebie i na wyjeździe. Wygrywa zespół który ma :
a ) większą ilość punktów
b) lepszy stosunek setów
c) lepszy stosunek małych punktów
d) większą ilość małych punktów
e) zajął wyższe miejsce po rundzie zasadniczej
oraz meczów (5-6 ) granych do trzech wygranych meczów.
Rundy II (1-4,5-8)
§ 11. W Rundzie I zagrają drużyny z miejsc 1 -4,2-3, 5-6.
Gospodarzem pierwszego meczu będzie drużyna zajmująca wyższe miejsce w tabeli po fazie zasadniczej. Zwycięzcy 1-4 awansują do Rundy II Fazy Play – Off (zwycięstwa, sety, małe punkty, większa ilość zdobytych punktów, wyższe miejsce w tabeli). Drużyny 5-6 kończą na tej fazie rozgrywki.
§ 12. W Rundzie II rywalizacja toczy się do trzech wygranych meczy, o miejsca 1-2, i 3-4. Gospodarz analogicznie jak w I rundzie.
§ 13. A.W przypadku, kiedy zespół zostaje wykluczony lub rezygnuje z udziału w rozgrywkach ligi w trakcie sezonu i nie rozgrywa pełnej rundy spotkań, wyniki wszystkich spotkań rozegranych w tej rundzie przez ten zespół zostają anulowane. Po zakończeniu i zatwierdzeniu danej rundy przez Organizatora nie będzie możliwa zmiana wyników w danej rundzie.
$13.B.Przy rezygnacji jakiegoś zespołu w trakcie rozgrywek wszystkie drużyny w tabeli znajdujące się za wycofującym lub wykluczonym zespołem zostają automatycznie przesunięte o jedna pozycje w tabeli do góry.
$ 13. C. Jeżeli zespół ma na koncie 3 walkowery automatycznie zostaje wykluczony z ligi.
§ 14. W rozgrywkach obowiązuje następująca punktacja:
1) zwycięstwo 3:0, 3:1 - 3 punkty;
2) zwycięstwo 3:2 - 2 punkty;
3) porażka 2:3 - 1 punkt;
4) porażka 1:3, 0:3 - 0 punktów;
§ 15. O końcowej klasyfikacji po fazie zasadniczej decydują kolejno:
1) ilość dużych punktów;
2) stosunek setów zdobytych do setów straconych;
3) stosunek małych punktów zdobytych do punktów straconych;
4) bezpośrednie mecze między zainteresowanymi drużynami;
§ 16. Po zakończeniu Rundy I a przed rozpoczęciem Rundy II Fazy Zasadniczej
drużyny mogą dokonywać zmian personalnych w składach. Zmiany te powinny zostać zgłoszone Organizatorowi. Początek i koniec okienka transferowego oraz ostateczny termin zgłoszeń rozpoczyna się 9.11.2015 i trwa do 15.11.2015 do godz. 24:00, przy czym zawodnik może wystąpić dopiero w spotkaniach drugiej rundy.
Rozdział III
Zasady rozgrywek ALS
§ 17. Spotkania odbywają się wg zasad oficjalnych przepisów gry w siatkówkę PZPS
(http://pzps.pl/rules.php).
§ 18. Gospodarz spotkania jest zobowiązany do:
1) zapewnienia w miejscu rozgrywania meczu odpowiednich warunków tj. przygotowania wymiarowego pola gry wraz z jego pełnym wyposażeniem, odpowiedniej temperatury i oświetlenia; do zapewnienia piłki, którą rozgrywane będzie spotkanie;
2) do zapewnienia bezpieczeństwa i porządku niezbędnego do rozgrywania spotkania;
3) do zapewnienia sędziego znającego przepisy gry w siatkówkę wg PZPS. W wypadku jego braku sędziować może osoba desygnowana przez drużynę przyjezdną. Dobrym, obiektywnym rozwiązaniem jest sędziowanie spotkania przez dwóch sędziów - jednego (głównego) desygnowanego przez gospodarzy i asystenta wybranego przez drużynę przyjezdną.
4) po zakończeniu meczu: do niezwłocznego dostarczenia organizatorowi rozgrywek wyniku spotkania; najlepiej na internecie.
5) do dostarczenia organizatorowi ligi protokołu meczowego;
6) od pierwszej rundy play – off (mecze drużyn 1-4) mecze sędziowane muszą być przez osobę z uprawnieniami sędziowskimi ( tj. sędzia związkowy ) . W/w osobę muszą zapewnić gospodarze spotkania.
§ 19. Drużyna gości jest zobowiązana:
1) do zachowania porządku w miejscu rozgrywania spotkania, przed, w czasie i po
zakończeniu meczu,
2) przedstawiciel drużyny gości zobowiązany jest do potwierdzenia protokołu meczowego (poprzez swój podpis).
§ 20. W spotkaniu mogą brać udział wyłącznie zawodnicy znajdujący się w protokole
meczowym.
§ 21. Zawodników obowiązuje posiadanie dokumentu umożliwiającego stwierdzenie
jego tożsamości oraz strój i obuwie sportowe.
§ 22. W czasie trwania spotkania drużyna występuję w 6-osobowym składzie, w
przypadkach szczególnych dopuszcza się rozgrywanie spotkania w 5-osobowym składzie.
§ 23. Piłki przeznaczone do rozgrzewki każda z drużyn zapewnia we własnym
zakresie. Zawody rozgrywane są piłkami typu MOLTEN.
§ 24. W wypadku nieścisłości, kwestii spornych lub innych wydarzeń mających
miejsce podczas spotkania, drużyny mają prawo do złożenia pisemnego protestu
organizatorowi na odwrocie protokołu meczowego lub bezpośrednio do organizatora.
§ 25. Mecz może zostać zweryfikowany jako walkower, w przypadku:
1) niestawienia się którejś z drużyn w miejscu rozegrania spotkania, najpóźniej do 15 minut po planowym terminie rozpoczęciu meczu;
2) udziału w spotkaniu zawodnika nieuprawnionego do gry,
3) nieprzestrzegania zasad przedstawionych w punktach 2-6,
4) zachowania drużyny w sposób niezgodny z zasadami fair-play,
5) innych wydarzeń zgłoszonych w ramach protestu.
§ 26. Organizator w przypadku nie przestrzegania regulaminu może podjąć decyzję o
powtórzeniu spotkania.
§ 27. Istnieje możliwość zmiany terminu spotkania:
1) zarówno przez drużynę gospodarzy jak i gości, najpóźniej na 48 godzin przed planowanym terminem rozpoczęcia meczu;
2) każda drużyna ma prawo do 3-krotnej zmiany terminu spotkania w obu rundach zasadniczych .(z wyjątkiem przypadków niezależnych od danej drużyny);
3) nową datę rozegrania meczu ustalają między sobą zainteresowane drużyny, po czym przedstawiciel drużyny przekładającej mecz informuje o niej Organizatora, najpóźniej na 48 godziny przez planowanym terminem rozpoczęcia spotkania;W przypadku braku porozumienia drużyna przekładająca mecz proponuje drużynie przeciwnej 3 terminy do wyboru ( o których musi poinformować w internecie organizatora ) a drużyna przeciwna musi zaakceptować jeden z trzech terminów . W razie braku akceptacji przez drużynę jednego z trzech terminów zostaje ona ukarana walkowerem.
4) wszystkie zaległe mecze z I-ej rundy muszą być rozegrane przed rozpoczęciem II rundy a wszystkie zaległe mecze z II-ej rundy ( rewanżowej ) muszą być rozegrane na 2 kolejki przed zakończeniem II rundy.. UWAGA ! Nie można przekładać meczów z 2 ostatnich kolejek rundy rewanżowej t.z. IX i X kolejki;
5) istnieje możliwość zamiany gospodarza spotkania po uzgodnieniu z organizatorem (zmiana taka nie będzie liczona do limitu przełożonych spotkań);
§ 28. W wypadku nie spełnienia wymogów z § 27, Organizator ma prawo do
przyznania walkoweru na niekorzyść drużyny, która wystąpiła o przełożenie meczu.
Rozdział IV
Zawodnicy
§ 29. W rozgrywkach ALS, z zastrzeżeniem postanowień § 16, mogą brać udział
zawodnicy zgłoszeni do rozgrywek przez przedstawiciela drużyny przed rozpoczęciem sezonu. Drużyna może liczyć maksymalnie 17 zawodników.
§ 30. Zawodnicy biorą udział w rozgrywkach ligi ALS na własną odpowiedzialność.
§ 31. Udział w rozgrywkach równoznaczny jest z zapoznaniem się z niniejszym
regulaminem. Do zapoznania zawodników z regulaminem zobowiązany jest przedstawiciel drużyny.
§ 32. Zawodnicy mogą brać udział w innych amatorskich rozgrywkach.
§ 33. W rozgrywkach mogą brać udział zawodnicy uczestniczący w zawodach przeprowadzonych przez PZPS i WZPS urodzeni po 01.01.1997r. oraz występujący w rozgrywkach IV ligi. Przedstawiciel drużyny zobowiązany jest o poinformowaniu organizatora o uczestnictwie w rozgrywkach ligi ALS w/w zawodników.
§ 34. Kapitan lub przedstawiciel zespołu, przed rozpoczęciem spotkania, może prosić
zawodnika drużyny przeciwnej o potwierdzenie swojej tożsamości przez okazanie dokumentu umożliwiającego jej stwierdzenie.
§ 35. W wypadku stwierdzenia występowania zawodnika nieuprawnionego do gry,
zostaje on zdyskwalifikowany do końca trwania rozgrywek, a wszystkie mecze, w których brał udział zostają zweryfikowane jako walkower na korzyść drużyny przeciwnej.
§ 36. Jeden zawodnik występować może tylko w jednej drużynie.
§ 37. MVP sezonu zostanie wybrany dzięki punktacji, która będzie przyznawana po
każdym meczu. Kapitan wygranej drużyny wybiera ze swojego zespołu 2-óch najbardziej wyróżniających się zawodników tego meczu. Kapitan drużyny przegranej wybiera z tej dwójki MVP spotkania. Ten zawodnik dostaje 1 pkt do klasyfikacji MVP.
Podczas podawania dokładnego wyniku meczu osoba jest zobowiązana do podania, kto został nagrodzony 1pkt a jednocześnie najlepszym zawodnikiem.
Rozdział V
Puchar Ligi
§ 38. Po zakończeniu sezonu rozgrywa się zawody o nazwie „Puchar Ligi”. O Puchar
Ligi rywalizują wszystkie chętne i zainteresowane drużyny. W przypadku złożenia przez uprawnioną drużynę rezygnacji z roli organizatora ( Mistrz Ligi ) w turnieju, prawo to przysługuje drużynie, która zajęła odpowiednio niższe miejsce. Zasadę powyższą stosuje się, aż do uzyskania gospodarza Pucharu. W przypadku niemożności uzyskania organizatora turnieju, pomimo stosowania tej zasady, Pucharu Ligi w danym roku nie rozgrywa się.
§ 39. A.Funkcję organizatora i gospodarza turnieju pełni drużyna, która w danym
sezonie zajęła 1 miejsce w lidze. W uzasadnionych przypadkach organizacja pucharu ligi może zostać przekazana kolejnej drużynie w klasyfikacji końcowej.
$ 39. B. W Pucharze Ligi dwie najlepsze drużyny minionego sezonu ( a po ich rezygnacji kolejne po nich ) rozpoczynają rywalizacje od szczebla półfinałów.,
§ 40. Po zakończeniu turnieju następuje dekoracja zwycięzców Pucharu, uroczyste
zakończenie sezonu ALS, czyli wręczenie medali (drużyny z miejsc 1-3) oraz dyplomów (każda drużyna).
Rozdział VI
Postanowienia końcowe
§ 41. Ustala się wpisowe w wysokości 100 zł od każdej z drużyn, płatne w terminie do 15.01.2016 r. Wpisowe przeznaczone będzie na statuetki, medale, puchary, dyplomy oraz opłaty związane z organizacją ligi.
§ 42. Wszelkie komunikaty Organizatora, oficjalne wyniki spotkań oraz tabele
umieszczane będą na stronie: www.alslzs.fora.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.alslzs.fora.pl Strona Główna -> > SPRAWY ORGANIZACYJNE Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
gBlue v1.3 // Theme created by Sopel & Programosy
Regulamin